The blues are dead now

Jag funderar på att bli fotbolls-huligan. Fulham FC's första. Gå på matcherna, sedan bara slå ner motståndar-fansen. Typ Chelsea, våra värsta fiender. West against west, white against blue, som vi säger. Jag ska tatuera in "Dad" på armen, "LOVE" på högra handens fingrar, och "HATE" på den vänstra, och vi får inte glömma spindelnät på armbågen. Jag ska dricka så många öl som möjligt innan matcherna, börja prata avancerad cockney som bara geezers förstår, säga "Oi, you bloody lemon squeezer, you better watch it, you're not well fit. Leeeeaaaaaveee aaaaaat! Let's knight the badger, lads"...

... Nah. Tror inte det. Fotboll ska vara härlig atmosfär och kärlek. Det är bara det att jag precis sett filmen The Football Factory, och jag rekommenderar den starkt. Jag älskar den.

Fint manus (Geezers for the win):

- Tommy: There's nothing different about me. I'm just another bored male, approaching 30, in a dead-end job, who lives for the weekend. Casual sex, watered-down lager, heavily cut drugs. And occasionally kicking fuck out of someone.

- Tommy: What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Tottenham away, love it!

---

Nu ska jag lämna ett varmt kök i Fulham för att jobba, men det blir en tidig kväll. Thank god.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Raisa

hur går det i england?:P du skriver inte så mycket längre ALLS >.< va det au pair du va? isf vilken sida gick du genom?

2010-02-01 @ 18:09:17
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0