Det här är...

Jag har inte känt någon förtvivlan sen jag flyttade, vilket är ganska befriande, men jag har känt förvirring dra sig genom hela kroppen, och det händer att jag om natten ligger vaken och bara vrider mig i sängen. Jag tror dock inte att det är något konstigt med det. Det här är ju helt nytt för mig, det här är ju inte pissiga Sverige som nästan är det enda jag känner till. Det här är London.

Det nya kvarteret jag bor i är inte alls som Chapmans torg, det är mer rogivande och det finns mer att göra. Fler pubar, fler caféer, fler människor, fler affärer (allt från boots, blommor, möbler och vanlig grocery)… Mer liv. Och betydligt mer lugn. Här vaknar man inte mitt i natten av att något fyllo står och gormar så att det ekar mellan husväggarna. Här blir det inte inbrott i kiosken varannan månad. Nä, det här är minsann inte Chapmans torg. Det här är Hammersmith.

Och visst fasiken är transportmedlen här mycket bättre.  Här slipper du människor som envist måste prata med dig, som på spårvganen. Du blir lämnad ifred, precis som du vill ha det, och det går fort. Du slipper åka i hundra år för att ta dig dit du ska och du kommer dit du vill. Visst, det är vissa fördröjningar ibland, men inte fan är det ”Västtrafik informerar… bla bla bla” och du får vänta i en evighet. Nej, det här är inte Västtrafik, det här är the Underground.

Det är här underbart i jämförelse med Sverige.
This is England.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Raisa

åh.. jag..vill..med...

ha det bäst där borta nu vah!

2009-09-04 @ 16:46:14
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0