Att starta något nytt

Det känns som att mitt liv precis börjat. Som att dom 20 åren jag levt bara har varit en långsam start på det som komma skall. 20 år i en trygg bubbla där du får allt serverat. Du har din familj och dina vänner, du går i skolan, du letar jobb, du kan din tillvaro. Så när frågan dyker upp… “Var ser du dig om 5 till 10 år?”, då vet jag inte riktigt vad jag ska svara, för jag har inte tänkt på det. Det jag känner till är tryggheten, och för mig är trygghet lycka. Jag vill känna att jag hör hemma på en plats, och därifrån kan jag sedan ta mig framåt och utvecklas.

Jag tror att jag personligen alltid har valt att leva i nuet, för det är det jag känner till. Visst kan man styra sin framtid till en viss del, men det är ju vägen framåt som måste fungera. Om man lever år efter år med något man inte trivs med, hur ska man då kunna lära känna sig själv och finna den trygga tillvaro man vill ha?

Att skriva ett CV känns så opersonligt, hur ska jag få ner det jag har att erbjuda på ett papper? Hur ska jag kunna svara på alla frågor som en arbetsgivare kan tänkas ha när jag knappt vet själv? Allt jag känner till är ju nuet, och hur jag vill ha det JUST NU. Jag vill vara trygg, och jag tycker inte det är för mycket begärt.

Det  är många tankar som dyker upp här i London, speciellt nu när man letar jobb, vänner och… Ja, nu när man helt enkelt letar efter sitt nya liv.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: sonki!!!

jag önskar dig så himla mycket gott gull, hoppas att det mesta ordnar sig någorlunda, och att du lär dig något nytt på vägen :*

2009-09-02 @ 21:33:58
Postat av: Carro

Förstår att det är mycket nytt nu i London. Men man får ta en sak i taget! :) Modigt av dig att flytta dit tycker jag! Trivs du änsålänge?

Kram!

2009-09-03 @ 13:09:10
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0