Tre veckor

Tre veckor idag. Imorse ringde väckarklockan och jag trodde det var dags att rusa ur drömmen och sömnen, men det var ditt ljud, du som skulle rusa upp. En timma åt vänster så jag sjönk ner och in igen. Men väcktes av pussar i nacke och på sömnsläta kinder, så att jag inte ryckvaknade utan bara togs till en annan mjukare vackrare verklighet som bara är skira kyssar. Du sa "I love it when I wake up next to you. It doesn't matter how tired I am, the look at you, my darling, makes me happy." Jag pustade. Mindes. Tre veckor. Inte mycket för världen. Kanske inte mycket för dig ännu. Men mycket för mig. Du gör mig, lycklig, Levis. Det går inte att beskriva. Jag tycker så himla mycket om dig.
---
Inspirationen har inte varit i mig de sista dagarna. Jag har svårt att inte se en koppling mellan det och förkylningen som jag ingått tvångsgifte med. Nätterna tillbringas halvt sittandes och bröstkorgen brister nästan av hostattacker, jag somnar på dom få föreläsningarna jag har tre timmar i veckan så att min lärare Dowen utbrister "you gotta get yourself a cup o' coffee, girrrl, you're fallin' asleep!". Men jag tror förkylningen, viruset, så smått börjar komma över mig nu. Jag propsar på uppbrott med vitaminchocker och tredubbla strumpbyxor, men det är inget enkelt åtagande. 

Nåväl. Termometern ligger på bordet bredvid sängen, och framför mig börjar mina liljor blomma. Det luktar gott, och det känns bra.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: My

Åh ja hemskt gärna!! =) Det skulle vara suuper gulligt!

2009-11-20 @ 16:53:13
URL: http://enlitenimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0