Gitarren min

Det känns som att det var år och dagar sedan jag spelade på min gitarr. Iallafall sådär länge, utan avbrott, som nu. Jag har suttit i en hel timma och spelat, och det känns i fingertopparna, vill jag lova. Där det en gång fanns elefant-hud finns det nu bara mänskligt skinn som värker och bultar om man spelat i mer än tio minuter. Det är synd att jag inte har varit sugen på att spela på ett tag, och det var nära att jag nästan ville sälja gitarren min, men tur var väl det att jag inte gjorde det, för nu känner jag mig sådär fri igen. Sådär fri som bara en musiker kan känna sig när tonerna flyter inpå.

Jag saknar mina gitarr-lektioner med Krister, som jag hade när jag läste på Ny Musik. Jag saknar hur han alltid såg till mitt bästa och lät mig vara med och välja bland alla låtar som vi skulle spela (The Smiths, Oasis, The Beatles, Simon & Garfunkel). Jag saknar hur han skrattade åt mig och mina, som jag kallade dom, "feta fingrar". Jag saknar den där lugna timman varannan vecka då man fick komma bort från matte & svenska-vimlet och bara... Bara vara. Bara spela. Sist men inte minst, så saknar jag när Krister berömde mig. Kanske är det därför jag inte spelat? För att ingen lyssnar och säger "vad duktig du är/har blivit, Michelle"? Jag vet inte, hade jag vetat så hade jag antagligen spelat mer.

Men så sitter jag här nu, med en kopp rykande te (Kvällsro), gitarren i knät och The Beatles "Blackbird" tabulatur på den starkt lysande datorskärmen.

Jag har suttit i en timme, och funderar på att sitta en timme till. Det är gitarren (och jag själv) värd.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: tha boyfriend

hehe, vad rolig du är som först skriver att du inte gillar beatles och sen vill du ändå spela deras låtar. vad söt du är.

2009-03-30 @ 19:40:22
Postat av: Michelle (JAG)

Det är en sak att spela Beatles låtar, och en annan att lyssna på dom. Dom är tråkiga att lyssna på, men Blackbird är faktiskt rolig att spela. That's it, Johan!

2009-03-30 @ 19:42:40
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: Ida

klart att det räknas! huvudsaken är att det är släckt. synd att det blev så kasst i göteborg. och här med för den delen.

2009-03-30 @ 19:43:22
URL: http://.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad roligt att du börjat spela mer igen! Det var kul att ha gitarr med Krister! Nu spelar jag inet heller så där jättemycket gitarr, så som du säger, det känns verkligen i fingrarna!!

Jag tror att jag har bestämt mig för att ha typ ljuslila sida nu på bloggen! =)

Ska skicka lite bilder till dig också, om du fortfaransde vill hjälpa mig!

Förresten jag tror jag ska träna på torsdag efter jobbet! Är du på? =)

Kram!



2009-03-30 @ 22:23:35
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad roligt att du har börjat spela igen! =) Det var faktiskt väldigt kul på Kristers gitarr lektioner! Jag spelar inte heller så ofta längre, så jag håller verkligen med dig om att det gör ont i fingrarna!!

Förresten, jag tror att jag har bestämt mig för att ha en ljus lila sida på bloggen! Tänkte skicka lite bilder tilld dig någon dag med! =)

Jag hade tänkt att träna på torsdag efter jobbet (slutar 17.00) Är du på? =)

Kram!

2009-03-30 @ 23:00:29
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Ida

det var jag som skrev det första inlägget, inte johan. datorn var konstig bara och ville verkligen att tha boyfriend skulle skriva. :P

2009-03-31 @ 14:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0