Innan ytspänningen spricker

Som en smältande isbit under tröjan eller ett ideligen uppillat sår rasar ostrukturerade tankar och en ständig längtan efter en normal psykisk sommar. Livet är kallt mot dom svaga och jag litar inte längre på dig som oförstående såg mig tala men inte brydde sig om att hämta någon tolk. Under 24 timmar har jag gråtit tyst men skrattat högt, försökt se om tomma händer har något att ge, men allt jag sett är ett dunkel i det där hålet på jobbet, precis innan korridoren där brustna och hela hjärtan springer. 

Och du säger att du lider. Jag vet, jag är likadan, ett uppvärmt Tjernobyl, en blivande katastrof utan koll, utan kontroll på alla knappar och spakar, ingen som ordentligt har kollat om systemet är säkrat, försäkrat eller i bra skick, alls. Men att inte tänka alls? Jag har förlorat mig själv i mängder av alkohol, precis som du gjorde, men jag har aldrig drunknat helt, och jag har aldrig klämt sönder någon annans hjärta. Det är en fin linje där emellan, och du klev över den.

Ytspänningen spricker nu, man kan inte lägga lock på vrålet, hålet på jobbet är som en krater, det fylls av lava och jag skriker; få slut på det, bort med alla censureringar och retuscheringar av det som hände för det gör så ont, så  j ä v l a  ont, som du när du berättade om den bristande sanningen för mig, som när du bloggade om "inga commitments" eller "det var nog lika bra", som när du trampade sönder min sista tillit till människosläktet.

Jag vet, jag är likadan som Jesus som går på vatten, tror att jag ska kunna göra likadant men bara sjunker med stenar runt vristerna, utan livboj, utan någon hjälpande hand...

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Take Azoy

Vännen, du uttrycker dysterheten med sådan poetisk precision. Hur är det med dig? Har det hänt något? Kram.

2009-06-09 @ 16:13:18
Postat av: sonki!!!

alltså puss michelle, älskade michelle. känns kärleken från västerås stråla ut till västkusten!

2009-06-09 @ 16:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0