An intense feeling of deep affection

Det var någon gång i september, minns inte säkert när, men det var en tisdag och solen sken. Jag fick ett telefonsamtal om att inte bara ta Ophelia till tennisen, utan även din son Zak, för du var fast i trafiken. "Jaha", tänkte jag och hämtade dom små bus-barnen. På Bishop's Avenue, precis innan tennis-banan, stannade en motorcykel till och människan på den tog av sig hjälmen. Blont halv-rufsigt-hjälm-hår, klarblåa lysande ögon och ett leende värt att dö för. Det var du.


- You must be Michelle! sa du och sträckte fram din hand. Jag skakade, blev lite fnissig.
- Rowena told me you were beautiful, but I never thought you'd be THIS beautiful! fortsatte du och skakade fortfarande min hand.

Barnen spelade tennis, och du och jag pratade om allt mellan himmel och jord. Vi bytte nummer och jag minns inte riktigt varför men jag klagade inte. Dagen efter kom sms:et, det där om att kanske ses utanför skolans grind någongång, "maybe just for a coffee or a walk or whatever you might want to do". Jag sa ja och två dagar senare åkte jag luft-ballong över London och vi fick vår första kyss. Romantik på hög nivå.

Det har nog varit vi sen den dagen då vi träffades, men det självklara datumet då vi officiellt blev ett par är den 28 oktober, 2009. Jag har aldrig varit såhär lycklig som jag är med dig. Du har en nyckelbenstriangel där jag bor så ofta jag vill, världens sötaste nos, sover på de konstigaste sätten, har den vackraste rösten jag någonsin hört, är den modigaste och smartaste jag känner och tycker om mig som mest även när jag är ett vrak. Det är ganska så fint.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Henke

AWWWWwwwww!

2009-12-11 @ 00:19:23
Postat av: johannanana

ÅH FY FASEN VAD FINT <3

2009-12-21 @ 22:43:46
Postat av: Ida

så filmromantiken finns alltså i verkligheten! vad härligt. :D

2010-01-07 @ 11:06:26
URL: http://kongens.blogg.se/
Postat av: julia

:) fint

2010-04-27 @ 13:22:38
URL: http://noisefloor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0