Jag kan fortfarande

Jag skriver en låt, den är ganska simpel, men så är ju jag så jävla avancerad som människa själv, så det behövs lite kontraster. Jag vet inte riktigt vad den handlar om ännu, men det är ju lite det som är charmen med att skira låtar; man tar upp gitarren, låter bara fingrarna göra sitt och sen så sjunger man. Om orden som kommer ut börjar rimma, då har man en grund. Då kan det bara gå enklare därifrån, man har en start.

När jag börjat på en låt, och kanske har hunnit med att få ner en halv vers, då vet jag på ett ungefär vilken sinnesstämning låten kommer ha, och tro det eller ej, men den här är ganska varm, ganska hoppfull (ja, jag kan säga det trots att jag nyss bara börjat), och den har redan en titel. L.M.S. Vad det står för kan ni ju klura på själva, mer säger jag inte nu...

... För jag måste fortsätta innan jag tappar lusten.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Carro

Vad spännande! =)

2009-04-10 @ 16:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0