Dubbelmoralen, våran fiende

Jag har tänkt ganska mycket den senaste tiden, och det som allt som oftast dyker upp är dubbelmoralen, hur tvetydiga folks åsikter ibland kan vara. Jag klandrar ingen men, jag själv fungerar likadant, det ligger i människans natur. Alla tror att dom tänker rätt, när dom egentligen tänker fel. Ja, vi tänker fel, och hade vi inte gjort det så hade världen varit en ljusare plats för alla dess invånare. Tro det eller ej, men det är sant.

Jag känner människor som kan sitta i veckor och planera att släppa ut minkar ur burar men samtidigt tycker att fyllona i Nordstan får skylla sig själva. För dom ska de helst inte synas, och helst inte vara människor. En död säl i Slottsskogen kan få dom rasande medan en ihjälfrusen knarkare på en offentlig toalett på sin höjd genererar axelryckning.

Jag tycker det är tragiskt.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0