Daniel Pop & jag

Jag hade väldigt trevligt hemma hos Daniel igår, där vi spenderade tiden med att lyssna på The Smiths & Morrissey. Sojakorvarna smakade precis som dom gjorde sommaren 2005, då vi sågs nästan varje dag, och ciggen satt fint i mungipan. Daniels nya lägenhet har högt i tak och stora vackra fönster, och i trapphuset finns en balkong där vi stod och blossade ut cigarett-rök i den mörka hösten, och det var kul att spionera på människorna som bor tvärs över gården.

V pratade om allt och inget, drack öl (Ja, jag bröt min nykterhet, men jag kände att det var läge), åt choklad, och drack mer öl, för att sedan dra iväg ut till något ställe och dricka ännu mer öl. Vi bestämde oss för Flygarns Haga där vi satt och åt chillinötter medan vi diskuterade att börja jobba på någon kyrkogård tillsammans. Livet lekte sådär fint bara, och jag ville helst inte att kvällen skulle ta slut. Men det gjorde den, för jag var tvungen att åka hem.

Det är så skönt att vi äntligen har tid för att ses igen, innan hade vi båda så fullt upp med våra utbildningar. Han med sin biblotikarie-utbildning och jag med mitt gymnasium. Vi påbörjade dom samma år, och tog examen 2008. Nu har vi hela livet framför oss.

Daniel är den bästa "adoptiv"-brodern ever.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0