Mer Mac, tröttheten och en regnbåge som föll

Åh, jag är så förbannat jävla skittrött.



Jag är verkligen hur trött som helst. Somnade typ halv 6 och gick upp nu, klockan tio. Varför jag i hela friden gick upp såhär tidigt har jag ingen aning om, jag kunde bara inte sova mer. Kanske var det min älskade Mac som drog sömnen ifrån mig? Det är nog så, för jag har drömt om den hela natten och bara vakna upp och veta att den finns här med mig, känns underbart. Tycker ni att jag är nördig? Jomenvisst. Vänta bara själva tills ni sitter där med en Mac av nåt slag! Jag älskar enkelheten i allt man gör med Mac, att starta upp datorn tar 20 sekunder liksom. En PC tar ju snarare tio min - en kvart! Det känns helt underbart.

Egentligen skulle datorn kommit på torsdag (jag beställde på internet) men av ren slump igår, innan jobbet så bestämde jag och Anders oss för att spåra upp paketet på UPS sida och då stod det helt plötsligt att det hade kommit till Göteborg klockan nio på morgonen! Då började det pirra i hela magen på mig. DEN SKULLE KOMMA SNABBARE EN TÄNKT. Detta gjorde hela min dag på jobbet så himla mycket roligare, men samtidigt gick ju tiden väldigt mycket långsammare också, vilket var lite segt. Jag ville ju bara hem!

Jaja, nog tjatat om Macen just nu. Jag borde egentligen duscha och äta frukost, men jag är toktrött. Det får vänta ett tag till. Ingen stress ännu. Nu blire Facebook och annat skoj. Sen, JOBBA JOBBA på Glädjens Högborg (Liseberg), hoppas bara det inte kommer regna idag för att har ingen lust att gå runt i regnkläder och bli helt fuktig. Suck. Solen, var är du?

På tal om Liseberg så har väl Rainbow-olyckan släppt för mig lite nu, jag är inte alls lika orolig i kroppen längre. Att jobba under allt det som hände var förfärligt. Alla gråtande barn och mammor, alla skadade människor, all stress, det var bara JOBBIGT och chockartat. Men det känns bättre nu, nu när man vet vad som hade hänt, och att det inte var Lisebergs fel. Det var företaget som gjort attraktionens fel. En del av det slutna drivsystemet hade brustit. Den delen som ska hålla soffan horisontell. Detta var inte Lisebergs fel då systemet är slutet för att bara dom som har gjort attraktionen ska kunna kolla. Och dom gör en rutinkoll när attraktionen har gått 5000 timmar. När olyckan skedde så hade attraktionen bara gått 3500 timmar. Hemskt. 

Jag vill radera alla minnen av den dagen. Alla krissamtal. Allt. Det tar kanske lite tid men det ska gå! Tur att det känns bättre nu iaf.


Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0