Tillsammans hjälps vi åt

Den som tror att värva på stan är enkelt är helt dum i huvudet. Det här var något bland det svåraste jag gjort, och jag har klarat mig igenom en hel del, men att övertala snåla, stressade, elaka och ointresserade människor till att deras bidrag är viktigt, tog nästan priset. Ni ska bara veta hur mycket glåpord jag fått höra, och hur mycket jag än log eller talade om saker som är intressanta, fick jag alltid ett nej.

Ja, det var min första dag, och ingen förväntade sig något av mig, men ändå, imorgon börjar det på riktigt. Jag måste klara att värva folk imorgon, annars är jag bara en onödig kostnad för föreningen. Det här gör att jag känner mig stressad och om inte mer nervös än vad jag var tidigare idag. Jag behöver ett pepptalk, jag behöver en kram. Jag behöver helt enkelt bara klara av det här. Min teamleader sa åt mig att bara hålla självförtroendet uppe, men jag kan inte påstå att det är lätt. Sen när har värvning på stan blivit något "smutsigt" i folks ögon? Den fjuttiga summan som dom kan skänka kommer ju inte ens märkas på deras konton och det går till något bra!

Jag stötte på många som snackade om att dom "redan skänker till andra organisationer", och då ska man ju uppmuntra dom och säga att det är strålande, men dom som säger att "Rädda Barnen är viktigare för jag tycker barnen ska få mat i magen" är ju lite, ursäkta mig, bakom flötet (personlig åsikt!). Om dom inte hjälper till med att skydda vårat klimat så kommer det ju tills sist inte finnas någon planet kvar, och inte heller då några barn som behöver mat i magen.

Kom igen nu, vi alla måste hjälpas åt. Ser ni en värvare på stan, ta er åtminstone tid (det tar bara någon minut) för att lyssna, så kanske ni iaf kan lära er något medan ni samtidigt visar att ni bryr er. Det är viktigt, och du kan göra skillnad.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Jenny Sellsve

Usch då.:/

Ja, då är det ju igen hit.:(

Själv är jag det för att jag tycker inte om kött.

Och jag mår mycket bättre av att vara det.:)

2008-12-04 @ 21:23:13
URL: http://sellsve.nu
Postat av: hilda

Bra skrivet!

2008-12-04 @ 21:25:39
URL: http://hiildas.webblogg.se/
Postat av: Carita

Svar; Jag vill ha äkta ;* om det är kopior vill jag ha dem i zebrarandigt eller nånting annat tufft och annorlunda liksom ^^,

Tänkvärt inlägg förresten. o; Får nog ta och läsa det imorgon igen när jag inte är så oerhört trött.

2008-12-04 @ 22:05:07
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Jenny Sellsve

Varje gång du går mot någon, tänk: Fan vad snygg jag är!

Då kanske din utstrålning lockar.;)

2008-12-04 @ 23:00:43
URL: http://sellsve.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0