Vart tog sommaren vägen?

Jag vaknade upp imorse med världens sötaste lapp bredvid mig i sängen: " Jag älskar dig, du är underbar." Min mage fylldes med pirr och resten av kroppen fylldes av värme, jag är lycklig. Fast det känns tomt att inte ha min underbara Anders bredvid mig just nu, jag saknar honom, trots att han bara varit borta i lite mindre än en timma. Konstigt det där, vad kärlek kan göra med en. Jag är världens lyckligaste som har världens finaste pojkvän, verkligen. Jag <3 Anders.

Något annat som är konstigt är hur fort sommaren snurrar iväg. Det måste vara Liseberg, för man tappar helt kollen på måndag och veckodag, allt går bara som på räls. Jag började jobba i juni, och nu är det redan augusti. Det känns som att det var igår jag tog studenten. Och vad hände med sommaren? Jag fick en del soliga dagar, men för det mesta spenderade jag jag dom dagarna iklädd en babyblå uniform med anka och kvast inne på en nöjespark. Det känns inte rätt och det känns inte fel, jag har ju trots allt tjänat pengar, jag har ju trots allt gjort något nyttigt.

Igår regnade det som fan när jag jobbade, det slutade aldrig, så det enda man kunde gör var att slänga på sig regnstället när man kom till jobbet. Trots regnet var det en av de bästa arbetsdagarna på länge, för det var typ INGA gäster i parken. Mellan 17 och 18 kom det bara in 175 st genom spärr, helt sjukt, och i slutet på dagen hade det kommit in 4000 allt som allt, budgeten var på 23000, SJUKT! Vi parkvårdare hade typ inget att göra vilket resulterade i mycket häng och galet roliga lekar. Vi fick även veta vem som blev säsongens Lisebergare på Pakvård, Tobias "Djuret" Johansson! Sjukt kul att han fick äran, faktiskt, och det bjöds på kladdkaka/morotskaka och saft. Sen fick dom som slutade 23.00 komma på samling 22.05 och när vi väl kom till samlingen så hade föreståndarna hämtat en stjärnvinst med chips som alla satt och mumsade på, HELT FAB! Liseberg är grymt.

Idag jobbar jag 12.45 till 21.00, en ganska schysst dag. Sju timmar och får sluta tidigt, känns gött. Har inte gjort det på länge. Men nu ska jag äta frukost. Hejhopp!

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0