I nattens mörker

I natt var det inbrott på Lemona Tobak på mitt torg, sjukt scary och det är inte första gången. För typ två månader sen vaknade jag av ljudet av något stort och tungt som slog mot något, och sen i marken. Till sist gick jag upp för att kolla vad fan det var för något, då såg jag två killar med en skitstor sten som dom kastade mot plexiglaset på den ena ingången, och då ringde jag polisen och dom misslyckades med sitt inbrott. I natt hände det igen, jag vaknade av att ljudet av något som lät som ett stålrör eller något slog i marken och till slut hörde jag ett larm och sprang upp, då såg jag tre killar springa ut ur kiosken och jag fick hjärtklappning. Polisen och Securitas kom och även ägaren till kiosken, när jag såg honom tyckte jag så himla synd om honom. Det här var inte vad han ville ha när han köpte Lemona...

Vad fan är det som händer med Chapmans torg? För några nätter sen hade några killar gjort inbrott på biblioteket här nere genom att krossa fönstren och stulit flera datorer, och det har tydligen hänt flera gånger, sa mamma. Jag har hört glas krossats och ett larm men jag har alltid trott att det var ett billarm eller nåt, men eftersom det är på baksidan av torget (jag har fönster mot torget) så kunde jag ju inte se nåt, vilket mamma kunde. Sjukt.

Det är lite skrämmande att det böjar balla ur såhär överallt. När ska det ta slut? När ska dom som behöver få hjälp? Det är inte normalt att råna, slå ner och klottra, dom behöver hjälp.

Väck mig när revolutionen har börjat.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0