Första gången (minuter som passerar)

Har ni tänkt på att det är så väldigt många saker man bara gör en gång i sitt liv? Man åker bara över Golden Gate första gången en enda gång i sitt liv. Det är som att mista oskulden. Jag miste så otroligt många oskulder under min resa i San Fransisco - och precis som med den riktiga oskulden så förstår man inte i ögonblicket att man bara kan göra det man gör en enda gång och aldrig mer. Jag kan aldrig mer åka över Golden Gate för första gången.

 

Första gången jag hade sex är idag totalt oväsentlig för mig, det var inget spreciellt överhuvudtaget förutom att det var första gången. Men det är väl inget fel med det, om man tänkte så fler gånger skulle man nog ha ett rikare liv.

Bäst av allt är nog att värdesätta varje gång man gör något, även om det verkar jobbigt så lönar det sig nog i längden.

Jag tror vi människor inte tar vara på sakerna som omger oss. Det vi ser som en normal vardag brukar ofta vara viktigare än vad vi tror. Vi låter minuterna passera oss som om dom inte alls gått förlorade (det kommer ju fler) men för varje minut som försvinner så har vi förlorat en del av vårt liv, som vi aldrig kan plocka upp igen. Ingen förstår det, inte jag heller. Det enda jag förstår och vet är att jag ska ta vara på den tiden jag har nu, uppskatta allt ur ett litet barns perspektiv. Eller ja, jag ska försöka iaf.

---

Idag skiner solen och det är vårväder. Jag är dock lite förkyld men det ska inte få stoppa mig från att genomföra dagens planer. Jag ska dricka vin med Rebecca och sen dra ut på krogen, vad som händer sen vet jag inte, men det blir säkert ett litet äventyr. Det brukar det ju bli när humöret är på topp.

 


Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0