Tyler Ramsey

I had a looooooong... I had a loooooong... I had a loooooong lyssning innan jag satte mig här för att skriva om denna underbara skiva, gjord av en underbar man.

Det nya albumet av den senaste medlemmen i Band of Horses visar starkt på varför denna man fick gå med i ett sådant stort band som just BoH. Jag talar om Tyler Ramsey. Jag har sett honom live en gång, på Sticky Fingers, då han inte bara spelade med BoH utan även var förband åt dom, och sen dess har jag inte varit annat än nyfiken på hans skiva. Han är en lysande gitarrist med en lugnande röst, nästan lite som Neil Young, fast med en betydligt mjukare ton.

image24

A Long Dream About Swimming Across the Sea är inte en adrenalin-kick, eller ens i närheten av BoH's snabbhet, kärlek och kraftfullhet. Faktumet är att dom som aldrig har uppskattat amerikansk folkmusik förut, antagligen inte kommer gilla den här skivan, men den som ofta finner musik avslappnande kommer kunna luta sig tillbaka och njuta sig igenom hela lyssningen.

Det gör jag. Med hela mitt hjärta.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0