Att repa

Repandet igår gick helt finemang! Vi körde igenom låtlistan, tog bort en låt och skrev en ny. Det gick väldigt kreativt till och det blev även lite öl att hinka i sig (4 st var). Det är gött att repa med några öl i sig, man kämpar och våga mer och ja, hej hopp, vad bra det blev.

Den nya låten fick ge utlopp för alla tunga känslor jag och bandet hade gällande Engla, och den blev Känslosam med ett stort K. Sången blev ångestfylld och texten kan nog få många ögon att tåras.
Det är så fruktansvärt underbart att repa med Tomas och Henke, och ännu bättre nu är att vi har en trummis som jag gått i skolan med, och det är superball. Det bästa, förutom att skriva nya låtar tillsammans, är att vi efter repen känner oss så stolta och kan sitta i timmar på en pub och prata om vad vi gjort. I love it.

Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att vara med i ett band då jag alltid har gillat att spela och sjunga själv. Jag menar, det är ju då man får makten över allt som skapas, men det förändrades snabbt förra året då Tomas och Henke från MUG ställde upp i att vara med. Jag älskar dom killarna.
Michelle and Prince Charming, hell yeah.

Nä, nog tjatat. Nu har jag saker att stå i. Jag ska äta, tvätta och plugga.
PUSS.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0