Tankar om livet, svår natt och ännu en glad dag

Jag har tänkt på livet hela morgonen. Det är så skört, men så vackert. Ett liv är fullt av små olika sorters liv man levt, en del bra, en del mindre bra. När vi dör en dag (eller natt) kommer högarna vara ungefär lika. Livet är solidariskt i förlängningen, även om det inte alltid känns så. Jag har flera olika liv som kuber här inuti, gyllende portar, broar över svart vatten, trollkarlar, änglar och demoner. Jag har nycklarna till alla de där världarna och när jag dör en dag ska bitar av de där nycklarna finnas i det jag skrivit, och i mina tankar, det jag lämnar efter mig.

Jag hade en jobbig natt, utan sömn. Jag hade mardrömmar. Jag föll som en sten genom vatten och kände den svala, svarta men varsamma sömnen tissla och tassla när den kröp omkring på golvet, på väggarna som spindelväv, klibbigt svart garn överallt och till sist också hos mig  i sängen. Vaknade i ett ryck. Kunde inte somna om. "Strax", tänkte jag, är jag ute ur den här världen, fri från mig själv. Och så somnade jag om.


(Min gata i Fulham tidigt, tidigt imorse när jag inte kunde sova.)

En helt osannolikt lång, varm och underbar börjar nu! Fotboll i Bishop's Park och glädjerus med cider. Livet är fint.

Ps, stod framför spegeln i morse. Gjorde löjliga miner. Testade att le. Se svår ut. Garvade mycket.
Ds.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Sonja

<3! Åh kommer du ihåg när vi inte hade träffats och pratade i telefon i timmar! Om ben och alla möjliga fina saker. Jag saknar dig.

2010-05-31 @ 10:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0