Dom kom, dom såg, dom segrade! (Och försvann igen.)

Det luktar gott i mitt rum. Jag har äntligen lukt-ljus, som jag fick av Jenny. Och det är mörkt ute, så äntligen får ljusen visa sin rätta sida. Och jag lyssnar på Bright Eyes, det liksom hör ihop. Ljus och musik som får dig att känna, och visst kanske det får mig att känna lite för mycket, men det är ju en del av mig. Det är sådan jag är. Jag känner allt. Alltid lite för mycket. Och nu vill jag känna. Känna lukten av ljusen, för dom påminner mig av en närvaro av folk som jag bryr mig så mycket om. Folk som Jessica och Jenny.

Det ligger en La-Senza påse här inne full med andra shopping-påsar i. H&M, random grön påse från Camden osv. Jag blir lite varm i kroppen, för det väcker minnen, även om påsarna inte alls har handlat om mig och något som jag shoppat. Oxford Street, Pizza Hut, Baker Street, promenad, Camden, buss-resa, King's Cross, tårar & Vodka, Fulham, Bacardi Breezer & Strongbow.

Och äventyr vid Big Ben och Downing Street med Jessica. "Gör'e, gör'e, gör'e!" Jag har inte skrattat så mycket på länge som under detta äventyr. Flummigt värre, men jag behövde det.

3 sovande vänner i en king size säng. Ibland läsandes. Ibland fnissandes. Eller så klipptes hår nere i vardagsrummet. Underbart var det iallafall. Men så kallade det blå-gula efter dom igen och jag måste tillbaka till verkligheten här i London. Jobbet. Men bara så ni vet, JENNY OCH JESSICA GJORDE MIN HELG. Härliga onsdag, torsdag och fredag, sentimental lördag, glad söndag, glad måndag. Donuts. Fyllda med choklad. Jag har två här hemma. Jenny lämnade dom här. Tack.

NI kom, NI såg, NI segrade! Saknar er redan, Jessie Cupcake och Jenny Darling! Kom tillbaka snart.
Tills dess, ta hand om Sverige åt mig!

Puss.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0