Jag älskar dig, mamma

Allting börjar och slutar med mamma.

Det finns en styrka inne i mig som brinner så starkt att det ibland känns som att jag ska explodera och sedan behöva plocka upp bitarna av mig själv runt om i världen, och visst skulle det vara jobbigt men jag gör det för att styrkan åter igen ska ta plats inne i mitt hjärta.

Det finns en drivkraft i mig som skulle få mig att gå från en världsdel till en annan utan att klaga, och med såriga fötter skulle jag göra det tills jag nått mitt mål och med glädje skulle jag upptäcka allt nytt och lära mig av varje fotsteg, bara för att hitta den jag är och den jag ska bli.

Det finns kläder för alla väder, och i full storm skulle jag stå stenhårt fast vid alla ord som kommer ur min mun, och med självsäkerhet skulle jag skratta åt regnet då jag har min egna sol att förlita mig på, en sol som kommer värma och ge mig den kärlek jag kommer behöva.

Det finns en bok som beskriver allt, till och med hur näckrosor vägrar ge vika mot sista sommarkapitlet, och varje sida är märkt med ord om kärlek istället för att vara numrerade, för i boken om mitt liv behövs inga siffror som visar var jag är eller vart jag ska, jag har en annan kraft.

Det finns en person i mitt liv som får det att skälva i min del av staden.
Det finns en person i mitt liv som inser det omöjliga i mig.
Det finns en person i mitt liv som varje minut avsäger sig sin sista sekund.
Det finns en person, och det är min mamma...

... Min styrka och drivkraft, min sol och mitt livs bok. Min mamma.

Allting kommer alltid börja och sluta med mamma.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Sara

Åh, så grymt fint skrivet Michelle !

2008-08-19 @ 23:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0