Those were yesterday's feelings.

Att skriva gråa brev är att låsa in sig i källaren och vägra komma ut. Att stå mitt i rummet när vinden tjuter utanför fönstren. Som att vakna bakfull med panikångest i en främmande kvart i en främmande del av stan. Främling själv. Man snor runt ett tag i hud och svett. Man minns inte vem man är. Under några fasansfulla sekunder vet man faktiskt inte vem man är.


I bland blir jag trött på att allt är en ständig kamp. Men jag inser rätt snart att mitt liv är sånt här. Jag trivs med att det är mycket. Jag älskar mitt arbete. Jag mår bättre när jag arbetar än när jag är ledig. Det är en jävla ynnest. Det kan jag vara glad över. Det är nog det enda jag kan vila i. Att jag är mitt arbete. Det har varit en lång resa. Och jag står fortfarande bara i hallen med nypackad väska och ordnar med något framför spegeln. Jag har varit framme så många gånger. Och jag har aldrig kommit iväg. Jag är hellre ett avsked än en hemkomst. Det finns tid för hemkomst senare. London kommer alltid vara  H E M K O M S T.


Jag tänker på det nya året.


Jag är rädd för att bli bortglömd. Och jag hatar att vara rädd. Rädslan är ett överfall, ett övergrepp. Tänk om 2011 blir ett misslyckat år? Tänk om jag inte kommer längre än så här. Att jag nått en plattform som jag inte kommer ifrån. Tänk om det inte går att klättra längre. Har jag kommit nånstans egentligen? Är det himlen som sänkt sig? Är det bara en ovanligt låg himmel? Står jag kvar på samma utmätta jordplätt som alltid, sedan sist?


Nu är det bara att skriva.
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-19 @ 13:33:17
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0