Hon är nog den enda

Mors dag. Min mammas dag. 

Allting har jag lärt av min mamma: modet att älska, kraften att leva, nyfikenheten att öppna sig för världen. Jag önskar bara att hon kunde bränna bort all sorg i mitt liv, att hon kunde stryka bort dom svåra och ensamma åren från min panna. Jag önskar att hon kunde få mig att sluta vakna vridandes i plågor medan ljuset försvinner. Jag tror dock inte att någon kan hjälpa mig. Det är bara jag som kan förändra mitt liv, om inte det, så kanske min mamma. Hon om någon.

Ingen kommer någonsin älska mig som hon gör, som om jag vore en människa och inte en demon. Som om mitt liv inte bara var en meningslöshet bland andra meningslösheter, utan ett gudomligt under, en hänryckning, en möjlighet att kanske en dag bli något - precis som hon!

Trots våran skadade relation så vill jag bara säga hon är den modigaste jag träffat. Hon sätter allt på ett kort, spelar inga spel. Hon skänker mig tanke på tanke, och för hennes skull ska jag övervinna rädslan och världen, kanske inte just nu, men någon dag. En dag ska jag bevisa att jag kan, att jag vill. Men inte nu. Hoppas hon fortsätter ha tålamod med mig... Och världen där ute rasar, den är full av galningar, dårar, onda andar, men när hon tittar på mina tabletter, som ska ställa balansen mellan olika ämnen i min hjärna till rätta, och säger att hon älskar mig, så inbillar jag mig att jag kan besegra allt. Är det en inbillning? Eller är det bara en trygghet?

Jag vet inte, men jag vet att hon får mig att aldrig svika blodet som skriker i mitt hjärta.

Min mamma. Bara genom att finnas till besegrar hon min förtvivlan.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Niklas

Det finns en själslig länk mellan ett barn o dess moder som aldrig går att knäcka... Med den länken kan mamman alltid läka o hela... Men hon behöver alltid lite hjälp från barnet... Då kan hon göra allt

2009-05-31 @ 22:23:29
URL: http://landofthelost.blogg.se/
Postat av: Piratkatt

Vacker text, jag skulle vara oerhört glad om mina (framtida) barn skrev något sådant.

2009-06-01 @ 10:51:13
URL: http://www.piratkatter.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0