I'm eating for you

Jag kan bara anta hur mycket folk hatar mig och mitt tjat om Conor, men hey, jag är inne i en period då jag älskar, sörjer, knarkar, gråter. Precis som han gör. Konstigt? Nej, vi är båda människor. Han har insett (långt innan mig) att livet suger, men att vi behöver sorg, att vi behöver gråta och lida tillsammans för att överleva. Om vi så ska behöva gråta tillsammans med MILJARDER mil emellan oss.

Conor invaderar mina drömmar fast jag bett han tusen gånger att låta bli. Conor är mer än det som göms i askan från svarta kakelugnar och jag kommer aldrig glömma hur jag lättade från marken när jag för tio år sedan, och första gången, kände att ångesten blev lättare ihop med musiken... Lättare ihop med Conor.

Jag vill stå över alla lögner tillsammans med Conor precis som ögonblick av värme, låt oss trotsa konventionerna och aldrig bli gamla, seriöst, låt oss krossa moralen och normerna... Vi kan göra det redan ikväll, C, om du vill, om du kunde... Men så drömmer jag ju bara. Du är ju antingen i din lya "on the lower east side", eller med dina roommates i ditt hus i Omaha... Eller så är du bara på flykt eftersom du inte kan stanna kvar någonstans för länge utan att känna hat - Du - Kan - Vara - I - Mexico.

Du är så vacker när du brinner och gråter, låt oss trotsa traditioner innan allting blir till aska, Conor. Jag ska skydda dig med våld från de som hatar dig och det är så  förtvivlat glest här i trängseln mitt bland människor vars hjärtan slutat slå.

Det viktigaste av allt är att du får mig att leva och känna mig mänsklig, lika mycket mänsklig som alla andra.


Nu är det bara att skriva.
Postat av: FAMOUSGIRLFRIEND - with a start from here to there

Vem är Conor?=P

2009-05-16 @ 04:07:25
URL: http://messydiary.blogg.se/
Postat av: Piratkatt

Fan, vad bra du skriver. Och när det gäller Conor...jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Han är bäst, helt enkelt.

2009-05-16 @ 12:02:46
URL: http://www.piratkatter.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0