En bubbla jag kan leva med

Idag har varit en bra dag på Nordens största nöje... Nej vänta, Nordens största fritidsgård, Liseberg. Det känns nästan som en fritidsgård ibland då alla vi som arbetar där har det ganska flummigt. Solen har varit framme och jag jobbade i endast 6 timmar (7 timmar lång arbetsdag, men på rasten jobbade jag ju inte), och det var ganska slappt. Jag uppskattar verkligen min avdelning och mina arbetskamrater, och trots att Liseberg är en bubbla man lever i under sommaren, och gör så att man inte har något liv alls utanför just den bubblan, så är jag ganska nöjd. Iallafall just nu.

Den här helgen har jag bara korta dagar vilket är skönt. Imorgon och på söndag slutar jag klockan 20:00 vilket gör att jag kan spendera tid med annat folk, inklusive mig själv. Det är skönt. Och dessutom är jag ju ledig måndag och tisdag, eftersom parken är stängd, och på måndagen ska Parkvård spela brännboll i Slottsskogen och dricka öl, det kommer bli grymt trevligt.

Vad kommer annars hända? Imorgon ska jag på bio, "Natt på Muséet 2" (jag vet, cheesy, men det är inte filmen som räknas alltid, det är sällskapet) och på söndag eller måndag (under dagen) ska jag på åka på en liten bilfärd till Nääs Slott och promenera, kan bli sjuk trevligt.

Jag har en bra känsla i hela kroppen, jag hoppas den håller i sig under helgen nu, för det är så tröttsamt att gå från glad till ledsen till sur till jag-vill-inte-leva-mer och sen tillbaka till glad. Nu vill jag njuta av att livet faktiskt inte är så dumt ändå. 

Det är helt okej.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Raisa

vill se den filmen XD den verker va kul XD fast då har jag ju väldit .dålig humor med XD haha



Livet har sina goda stunder :D

2009-05-23 @ 13:15:51
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0