Juni

Så det är det här dom kallar juni. Stekhet värme som drar igenom varenda por i ansiktet och en sol som mer än gärna bränner bort all min irländska hud. Det är alltså det här dom kallar juni. Men det känns inte rätt, juni ska inte vara såhär. Eller vänta. Det är ju inte juni det är fel på, det är ju dom galna tankarna i huvudet som snurrar, dom som ger mig migrän tillsammans med en sol som jag inte tillåts bära solglasögon under.

Jag tänker alldeles för mycket, men det här är inte juni, det här är något annat. Det kanske bara är jag. En Michelle utan tidsuppfattning. En kvinna med för mycket up&downs. Idag är det rörigt, och jag vet inte vad jag ska tycka, men tänka, det gör jag. Jag tänker på min framtid och på mitt förflutna. Jag tänker på att jag inte vill ramla ner i en svart grop fylld av sorg och hat igen, jag vill stiga, precis som solen i det dom kallar juni gör.

8 timmar om dagen, utan något som skyddar mig från solen, är inte värre än en hel livstid utan något som skyddar mig mot tankarna.

Jag vill ha en standby-knapp i min hjärna.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Piratkatt

Jag har ofta tänkt att jag vill ha en standby-knapp i hjärnan, och en on/off-kontroll för tankar.

2009-06-02 @ 23:08:28
URL: http://www.piratkatter.com
Postat av: ericcartman

Standby-knappar får gärna finnas lite här och där på kroppen haha.

2009-06-02 @ 23:59:53
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Tack så mycket!

2009-06-03 @ 14:38:41
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0