Bär mig framåt

Det har inte varit någonting annat än en medveten verklighetsflykt dom senaste dagarna. Jag har druckit alkohol och skrattat, odlat sårskorpor till toner av brittisk indie och ätit knäckemackor utan att egentligen bry mig om resten. En verklighetsflykt med uppsatta barriärer för att slippa känna "det där andra".

Igår kväll hittade jag min dagbok, dagboken där jag skrev om allt för inte så längesen, och jag brukade fylla den med tvivel. Helt plötsligt insåg jag medan jag läste alla hemska meningar, alla glada meningar, att jag valde att ignorera varenda en av dom. Det var som att födas på nytt, för just då, i den stunden, så orkade jag inte bry mig om det som varit. Jag insåg att det är dags att gå vidare och ta hand om nuet. Tryggheten började svärma genom min kropp, och sen somnade jag.

Imorse vaknade jag och verklighetsflykten var inte längre en flykt, det var ett "här&nu/nu-eller-aldrig". Jag går vidare, med långsamma steg, men jag kommer framåt. Det är det enda som räknas. 

Ha tålamod med mig.



Nu är det bara att skriva.
Postat av: My

Michelle!! Jag behöver hjälp med att klistra in en sak i min profil. Vill byta ut min babyticker, då den går en dag i förväg, det ska alltså stå 26+5 istället för 26+6



<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=My&year=2009&month=9&day=25&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>



Jag kan inte få in den. det syns inte och jag hittar inte den gamla babytickern...

2009-06-24 @ 22:37:07
URL: http://enlitenimagen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Snygg hatt! Vart är den ifrån? :)

2009-08-02 @ 21:41:28
URL: http://nathaliesmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0