Lite kärlek till Nebraska #3

Igår tappade jag andan och fick hjärtklappning, det kändes som att jag nästan skulle dö, och jag kände att det var okej. Jag minns att jag tänkte "är det något jag ska dö av så är det fan musiken". Ja, ni läste rätt. Igår dog jag nästan på grund av glädje. Jag fick Conor Oberst & The Mystic Valley Bands nya skiva skickad till mig, och jag som trodde att jag skulle behöva vänta till den 5:e maj. Men icke, Tack vare Mattias Lyckne (JAG KAN INTE TACKA DIG NOG) så blev den min redan nu.


Låtarna är något bland det finaste jag hört och skivan kunde inte ha blivit bättre. Det enda jag kanske stör mig på är att Conor verkligen har gett upp namnet Bright Eyes och lämnat över lite av sin makt till hans nya band. 6 av låtarna har skrivits av andra medlemmar i bandet, och sjungs inte heller av Conor. Det gör lite ont, men det positiva med det är att man hör fortfarande Conor ringa i även dom låtarna. Och inte nog med det, så är ju dom låtarna inte heller dåliga. Dom är bra.

Jag skulle kunna skriva miljader rader till om skivan, men jag känner inte att jag är riktigt kapabel till det nu. Mitt hjärta slår fortfarande lite för snabbt och ögonen svider fortfarande. Jag får vänta till min hjärna har slutat att gå på högvarv helt enkelt.

Conor, Omaha Beach finns i din fantasi och i ditt hjärta, och i min fantasi och i mitt hjärta finns du. Jag älskar dig.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: sonki!!!

SMÄLTER!

2009-04-08 @ 12:21:58
Postat av: Carro

Tack och detsamma gumman!

Tror du att jag gillar detta bandet?

puss

2009-04-09 @ 19:48:18
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0