Här sitter jag med en ethernet-kabel och surfar

Jag vaknade strax efter ett idag, och det var underbart. Äntligen har jag fått sova ut. Den molande huvudvärken är som bortblåst och jag känner inte längre något hat mot omvärlden, jag känner ingen krypande irritation i magen och värmen från solen gör mig lycklig.

Något som däremot inte känns så fint är att min dator har krånglat. Eller ja, min airport (inbyggt trådlöst för Mac) har krånglat. Jag var på MacForum med min lilla "bebis" (dvs. min MacBook) och dom kunde inte hitta något fel på den. Otur att den ska funka fint när jag äntligen tagit mig dit? Ja. Men i vilket fall som helst så ska jag försöka byta ut min jävla D-Link router (som suger otvättad pung) till en Airport Bas-station som är anpassad för Mac. Visst, den kommer kosta multum i pengar, men antagligen kommer det vara värt det.

Jag har jobbat hela helgen, på Liseberg, och jag måste säga att det var riktigt skönt att komma tillbaka till parken och avdelningen Parkvård. Sköna människor, sköna pengar. Jag hade morgonpass både lördag och söndag så jag började 8 eller 9 på morgonen. Har ju inte varit underbart med tanke på min sömnbrist det senaste men sen så fick man ju även sluta vid 5 eller 6 på kvällen. Förra säsongen, och min första, så hatade jag morgonpass, men nu kändes det inte så illa. Att tvätta varenda papperskorg i hela parken, torka av fågelbajs från alla statyer och rädda ank-familjer från att bli överkörda av Kanin-resan under testkörningen var inte så illa den här helgen. 

Nu ska jag äta en knäckemacka med saltgurka och sedan köpa ny kajalpenna. Kanske blir det även några öl senare.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Anonym

Nej det hoppas inte jag heller!



Vad ärligt att jobba på liseberg igen. det verkar inte helt fel. fast att städa papperskorgar verkar mindre roligt dock.. :)

2009-04-27 @ 19:41:04
Postat av: Raisa

vi hade med d-link och det sög verkligen otvättad pung indränkt i kattmat.... men jag vill med jobba på liseberg XD crap att man inte bor där:P



hur går det med killen nu då??

2009-04-27 @ 21:37:21
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag hörde att du ska sitta i juryn på onsdag! Jag och My ska dit och kolla! =) Wie! Ska bli kul att träffa folket!

Nu har jag cubase sx3 på datorn! Men bara det att jag tänkte inte på att hypersonic inte kom med! =P Haha så jag minns typ inget annat, för det var ju bara i stort sett det vi använde på projektarbetet?

=) Men det är iaf ett steg! haha

2009-04-27 @ 22:18:51
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Mia

Om jag minns rätt slutade min D-Link också fungera helt tvärt :/

2009-04-28 @ 10:32:21
URL: http://cyndamoore.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0