Staden har fullt upp

Efter tre diskmaskinstvättar bestämde min kära fader att vi skulle ta en sväng in till stan och visa familjen runt, och Nordstan var smockat med folk, och det är väl på grund av all julklapps-shopping. Det var svårt att ta sig fram och ännu svårare var det att ta sig in i affärerna, men jag lyckades köpa en halsduk/sjal på indiska, där jag även kollade på en fin klänning som jag överväger att köpa senare i veckan (om den finns kvar).


Det hade öppnats ett nytt Stadium också, jag tror det var premiärdag idag, och det var populärt. Jag hittade ett par vantar i min smak och min syster Sharon tjatade sönder mig gällande en rosa Puma-mössa så jag var snäll och köpte den till henne också. Dessutom delade dom ut gratis smoothies vilket uppskattades (kaos!) och alla i mitt sällskap drog med sig tre st var, haha. Det var en skön liten kvällsutflykt.

Det är helt sjukt att folk orkar vara så sent ute med att köpa julklappar. Borde dom inte ha lärt sig en läxa efter förra året, och året innan det? Jag var ute tidigt i år och började köpa mina julklappar redan i oktober (det är väl tidigt?) och blev klar nu i veckan. Det känns riktigt skönt att slippa tänka på det mer, och jag lägger en varm hand på alla dom som stressar nu och senare när det blir ännu jobbigare.

Jag är trött, men ska ta mig en kopp te innan det är dags för att krypa till kojs. Det kommer bli en lång dag imorgon med fler utflykter, vill jag lova.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Sophy

svar: suck att dom bara orkar.

2008-11-27 @ 20:30:44
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Mia

Sent ute? Haha, det är ju inte ens december än! ^_^ Jag lär köpa julklapparna dagarna innan julafton, det kallar jag sent ute.

2008-11-27 @ 20:32:22
URL: http://cyndamoore.wordpress.com
Postat av: Malin.h

sv: hej ! ja dom är så jävla bra ! uhh jag ryser när jag lyssnar på dom !:) ja visst kan jag prenumerera på din blogg:) HA en jätte bra kväll! puss på dig !

2008-11-27 @ 21:04:10
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Linn Renman

Det blir mitt första försök nu. Och jag hoppas att jag klarar det. eller ja, jag känner att det är dags att sluta.

2008-11-27 @ 22:09:41
URL: http://linnrenman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0