Höst, vinter & sommar

Äntligen börjar vädret bli lite bättre. Dom senaste dagarna har det varit så kasst och regnigt så jag har nästan varit beredd på att bara låna en bunt cash och dra iväg någonannanstans. Både igår och idag har solen visat sin närvaro, vilket har lett till att mina promenader har varit trevligare att genomföra, dock är det ju svinkallt, så jävla kallt så att händerna blir sådär röda och så att man får svidande nare på läpparna. Jag kan inte minnas att det var såhär kallt förra året vid den här tiden? Men jag har inte så bra minne när det gäller sådant heller.

Som vanligt vid den här tiden på året så längtar man ju också som mest efter sommaren, vilket känns sådär lagom meningslöst. Det kommer dröja många månader innan man bara kan strosa runt i en tisha och ett par shorts, och innan det så måste vi hälsa snön välkommen (den ska tydligen ha fallit på några ställen i Göteborg redan, men inte där är iaf) och det känns så jävla deprimerande. Varför längta efter sommaren när snön inte ens kommit? Det är ju bara destruktivt som fan.

Nä, nu ska jag lyssna vidare på Sparklehorse och dricka en kopp kaffe.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0