Bra dag

Återigen sitter jag och drömmer mig bort till tonerna av Band of Horses, och det är en familjär känsla som rusar igenom kroppen, en känsla jag inte känt på länge, en känsla som jag nästan hade glömt bort. Jag har varit så uppslukad av dåliga grejer det senaste att jag till och med puttat bort det som är bra. Uttrycket "det äter upp mig inifrån" stämmer in ganska bra på när man mår dåligt och glömmer bort det som en gång gjorde så att man mådde bra. Men, här sitter jag nu och mitt hjärta dunkar hårt, det känns i tinningarna och mina blodådror är helt varma, jag känner mig trygg.

Tryggheten som Band of Horses ger mig väcker minnen från i somras, hur resan till Stockholm förändrade mitt liv och om hur mycket ett plektrum från en hjälte kan betyda. Det är skönt att minnas utan att känna smärta. Det är skönt att nu bara kunna titta bakåt i tiden och se de fina sakerna, putta bort dom dåliga. Jag har inte kunnat se saker på det här sättet på väldigt länge. Tack, BoH. Tack, tack, tack.

---

Inte nog med att jag mår bra idag, jag ska äntligen köpa en ny mobil. Nokia 5310, Xpress Music. Jag är trött på Sony Ericsson. Min senaste Ericsson gick inte att ladda längre, det blev glapp. Jag fick då låna en annan Ericsson av mamma och den pajade på samma sätt, plus att kameran blev helt suddig och ofokuserad, så, jag bestämde mig för att nu byta till Nokia. Min lillasyster Sharon har en 5310:a och jag tyckte den verkade grym. Det ska bli nice att ha en fungerande mobil igen.

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen åka. Vi hörs.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0