Black city (Göteborg)

Jag hatar Göteborg. Det finns inget här som lockar längre då vädret suger, vi har näst intill ingen kultur som är intressant och det är bara intetsägande. Den senaste tiden har jag försökt se ljust på staden, speciellt under mina promenader längst vattnet in mot stan, och alla säger att det är så vackert, men jag förstår inte vad folk menar. Är det lyftkranarna på Hisingen dom menar? Älvsborgsbron/Götaälvbron? Jag vet inte, kanske är jag blind, eller så har jag bara levt här för länge. Man tröttnar ju alltid på det man blir van vid.

Idag när jag skulle ta min dagliga promenad blåste det så mycket så att mitt vanligtvis starka paraply gick sönder. Jag blev så arg så att jag bara slängde paraplyt i en papperskorg och gick i motvind utan det. Självklart blev jag dyngsur, men det skulle inte få hindra mig från att ta mig till Järntorget där jag skulle möta Henke för frukost. Frukosten gjorde mig gladare, men det får mig inte att tycka om Göteborg mer. Snarare tvärtom. Jag vill tillbaka till USA, till underbara Kalifornien där jag jag kan bada i Sierra Nevada Pale Ale och sol hela dagarna.

I vilket fall som helst, efter frukosten drog jag och Henke till Bengans för att bara kolla på skivor. Men självklat gick jag därifrån med skivor värda 450 kr. Skivorna jag tyckte bäst om som jag köpte är Dinosaur Jr's skiva Green Mind och Broken Social Scene's första skiva. Det var så jävla längesen jag köpte skivor och att återigen få känna lukten av ett konvolut känns helt underbart. Nerladdningsindustrin har helt tagit över mitt liv. Så fort jag får ett jobb så ska jag börja köpa skivor igen, och det är inget tomt löfte, jag ska verkligen göra det.

Nu ska jag hem till Daniel för att äta lunch, sojakorv blir det. Han har öl hemma, som jag inte tänker dricka, vilket är surt, men vill man gå ner i vikt så får man ibland motstå det goda i livet, iaf i början. Så fort jag nått min idealvikt ska jag börja dricka lite ibland. Förhoppningsvis har det skett fram tills Bruce Emms (chefen på MUG) födelesdagsfest som jag är bjuden på. Jag ska kliva in i den stora lokalen slank och fin.

Dags att gå.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: jessica

<3

2008-11-19 @ 19:50:55
URL: http://jessecupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0