Helg och en sprudlande känsla

Torsdag och jag kan börja slappna av igen. Det känns så himla skönt. När jag satt på vagnen, på väg hem från skolan med dom precis inköpta balbiljetterna, så pirrade det till i magen på mig. Den kommande helgen känns välbehövd. Jag tänker spendera den med att dricka öl, grilla, kolla på nedladdade avsnitt av Conan O'Brien och gå på bal.


image14
Conan O'Brien


Ja! Jag sa faktiskt bal! Jag vet inte hur mycket jag ser fram emot det, men det blir säkert trevligt. Ska bli kul att få göra sig fin och äta god mat tillsammans med klasskamraterna som man snart inte ska spendera varje dag med. För att vara ärlig så sörjer jag inte att jag inte ska få se dom så ofta längre, och det är inte på grund av att dom alla är tråkiga eller något, det är bara det att skolan har förpestat min syn på dom. Det kommer dröja innan jag drar mig in i pluggandet igen.

 

Jag har pluggat så himla mycket den är veckan så jag vet varken ut eller in. Allt jag har i huvudet är samhällskunskap, nutida konst och arbetsmiljö och säkerhet. JAg drömmer om det, och jag tänker på betygen hela tiden. Jag vet att det kanske inte kommer gå strålande i alla ämnen (det blir nog några IG:n) men annars känns det ganska bra. Det här året har varit fruktansvärt tufft och det ska bli fab när det äntligen är över, att äntligen få ta studenten.

 

Jag längtar mig galen efter studenten, och nu är det bara TVÅ veckor kvar! Studentklänning är inköpt, skor, studentmössa, ja, allt är fixat. Nu är det bara min mottagning som behöver ytterligare planering, men det får nog mamma fixa, jag har annat att göra.

 

Nu ska jag fixa lite lunch, sen ska jag göra den sista uppgiften i nutida konst. Känns skönt!


Nu är det bara att skriva.
Postat av: Mia

Okkervil på Conan är det bästa ever!

2008-05-20 @ 20:42:29
URL: http://cyndamoore.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0