Lägenhet och jobb

Okej, så nu har Anders flyttat och lägenheten är så himla schysst! Han har en jättefin röd soffa, en stor dusch och allt är så välplanerat. Nu är det bara att plocka ihop alla grejer så att det ska få ligga på sin rätta plats, men samtidigt inte ta för mycket yta. Kan bli ett litet intressant projekt, haha. Lägenheten ligger på sjätte våningen i Johanneberg och det är vackert när man tittar mot horisonten på kvällen då solen går ner, allt blir rött, lila och ja, supervackert. Bättre än såhär kan inte en student få det, så jag är glad för Anders skull. OCH MIN EGEN, för som flickvän så spenderas det mycket tid med pojkvännen.

Idag har jag jobbat, 14:45 till 22:00. Egentligen var det tänkt att jag skulle jobba till 23:00 men jag orkade inte ha toastängning så jag gav bort den. Skönt var det för jag var så jävla trött. Det var en del folk i parken idag och ganska mycket skräp överallt, så jag fick slita lite, men det är ju bara bra. Var dock ganska mycket och sopade på Burger King Balders uteservering vilket sög ganska hårt. Framför allt då man står där själv, men sen också för att dom har fått några jävla CP-fucking-jävla-bajs-komprimatorer dit. Dom har bytt ut typ tre papperskorgar mot dom där maskinerna för att dom trodde dom skulle vara bättre men:

1. Folk fattar inte att det är automatisk öppning så dom trycker på luckorna tills dom går sönder.
2. Folk orkar inte vänta medan maskinerna komprimerar så dom låter skräpet stå kvar på borden.
3. Maskinerna komprimerar inte ordentligt så man får tömma dom typ tre gånger per pass istället för en som man gör med dom vanliga soptunnorna.
4. Den som har sista passet måste torka ur hela maskinen och det luktar förjävligt och allt är intorkat.

Jag hatar dom. Och inte hjälper det heller att man klagar. BK är dumma i huvudet.
Imorgon är det tillbaka till jobbet och jag längtar som fan tills på lördag då jag har ledigt i fem dagar. Yay!

Nu ska jag kolla vidare på Family Man med Nicolas Cage.
Puss.

Nu är det bara att skriva.
Postat av: Marika

Det är i sånna här lägen jag inte alls längtar tillbaka och undrar varför jag stannade så länge :P

2008-07-28 @ 21:46:26
URL: http://marika1982.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0