Planet earth & jag

"Hej, vad känner du till om växthuseffekten?"

Oj, oj, oj, vad jag har varit inaktiv på bloggen idag, men det är på grund av utbildningen som jag inte har kunnat vara inne här och skriva likt förbannat. Och det känns, för det liksom kliar i fingertopparna och spritter i händerna, och jag snubblar över tangenterna. Men jag måste påpeka att utbildningen har varit både rolig och intressant, och jag har lärt mig en del. Well, Naturskyddsföreningen är det som jag ska prata om och meningen är att jag ska värva fyra nya miljöfaddrar på stan varje dag, och det ska bli skitkul! Det känns kreativt och nyttigt, för vi bryr ju oss alla om naturen, aight?

All info snurrar runt i huvudet och ord som "växthusgas", "koldioxidskatt" och "kampanj" kommer dunka vidare i huvudet under natten då jag egentligen borde sova. Men jag känner mig så spudlande, jag vill liksom ut på "fältet" och börja jobba direkt, jag vill göra skillnad!

Det finns så mycket vi, den egna individen, kan göra för att minska på växtuseffekten. Köp lågenergi-lampor! Ha inte på högsta värmen när ni kör igång diskmaskinen, köp ekologisk mat, ät inte kött, ja, det finns tusen småsaker att räkna upp och som är lätta att bara göra, nu på en gång. Vi har inte tid med att sitta här och inte hjälpa till, för jorden och dess utveckling kommer inte vänta på oss. Den behöver oss nu.


Brukar inte ni må bra när ni känner att ni gör jorden till en lite bättre plats att leva på?

Nu är det bara att skriva.
Postat av: ANGELICA

sv: percis :(

skittråkigt ju!

2008-12-03 @ 22:00:55
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0