Ostadig

Om en livstid har allting redan hänt

Du invaderar mina drömmar
fast jag bett dig
tusen gånger
att låta bli
Jag har ju glömt dig
minns du inte det?

Om en livstid finns inga drömmar kvar

Och stjärnor kommer falla
men vad gör väl det?
Jag är fast i en stad där
alla
frågar hur man mår men
ingen
riktigt undrar
Jag vill inte ha dig här
så lämna mig ifred medan
tiden rinner ut

Om en livstid har alla minnen flytt
och du var aldrig min
att älska
så släpp min hand
när jag sover
du som aldrig hittat hit

Stjärnor kommer falla
men vad spelar det för roll?
Om en evighet är allting marginaler
och du lämnar mig
ensam
i en stad som den här

Igår var du borta
som en dröm som någon glömt
och idag går solen upp över
nya
minnen
drömmar
och slocknade ljus

idag

Nu är det bara att skriva.
Postat av: CAROLA

vacker dikt :)

2008-12-04 @ 11:27:28
URL: http://ymperia.com/carola.blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0