Planer

Det är så otroligt mycket jag vill göra. Jag har tusen grejer på ett papper, men bläcket börjar blekna och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det handlar om framtidsplaner (jobba eller plugga?) och det handlar om äventyr. Det första ger mig ångest bara jag börjar tänka på det, jag vill varken bli vuxen eller utbildad. Jag trivs bra med att bara vara... Jag?

Angående äventyr så pirrar det i hela kroppen bara jag tänker på det. Efter sommaren åker jag tillbaka till underbara California och Oakland/San Fransisco, och ja, det kommer bli lika bra som sist. Cykla över Golden Gate-bron på nytt, dricka tusen Sierra Nevada varje kväll, skåla i champagne på en brygga i Saucelito, röka rullade cigg, gå på spelningar på Fillmore, äta frukost på Mama Buzz i Oakland och ja, jag kan hålla på i evigheter. En bilresa längs Cali's kust vore ju inte helt fel att göra om heller, åh gud. Jag vill dit nu.

image9
image10
image11


Sen så är det ju att fixa en tatuering. Boka tid, välja typsnitt på texten och ha råd. Bara i den lilla saken ligger så mycket planering att jag får ont i huvudet. Och jag som bara ska skriva in Oakland. I vilket fall som helst så måste det göras, det är något jag brunnit för allt för länge.

Nej, nog om detta. Nu ska jag äta, det är nästa mål.

Nu är det bara att skriva.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0